Friday, July 31, 2009

kau di mata aku.. terindu plak

kualiti gbr kurang memuaskan.. biase la pakai camera cap ayam hp senirik kan..
encik d dalam keadaan xsedarkan diri.

See my encik suami di rumah semalam...

begini la dr balik klinik kerajaan Setapak sampai la ke malam.. dia hanya tertido... tido n tido...sangat kuat penangan ubat yang di makan tu.. betul2 rest...

sangat kesian akan beliau yang jarang sekali demam n tetiba demam jadi demikian rupa..

sebagai isteri yg solehah n sygkan suami.. (sgt2 okeyyy)

masakkan la dia bubur n wat air asam jawa (bubur tu da masin da tp dia suh tmbah kicap lagi.. air tu dah masam n ade gula tp dia suh gak tmbah gula lagi... padahal tekak dia yg xbest..xpe.. malas nak bertekak.. so layannnnn)

cam kesian pun ade.. korang tau nok.. aku rasa conversation aku ng dia ade la dlm 4-5 kali soalan yg same n jawapan yg same.. dia tanya aku setiap kali terjaga n bleh bila dia tanya...

aku ckp..

" td da tanya b kan??"

dia bleh jawab mane ade..

" d xingt langsung"

alamak ai.. mmg kes parah n cedera parah encik suami kali ini....

malm semalam mase tido dia makan ubat la kan.. n tau2 je tgh malam around 3am dia mengerang... tgk sebelah dia da stok menggigil.. aku panggil2 nama dia.. dia geleng2 kan kepala... rasa suhu badan dia... di tahap yg merisaukan otak aku.. tp keep call him. tp xberjawab.. so aku recall byk kali la.. tanya nak air ke.. geleng.. sakit kepala ke.. geleng.. sakit tekak lagi ke... geleng... so nampak gaya nye semua nye missed call. dia hanya mampu menggelengkan kepala nye aje

selang beberapa jam kot.. dia bersuara n kejutkan aku.. mintak dipeluk dia kata sejuk.. peluk la.. baru letak tangan pastu kena tolak plak.. dia kata panas.. (aku nie heater ker?? tetiba terjentat dia pas kena peluk ng aku... xpe2... aku gosok2 kepala dia) n jap lagi dia suh picit belakang dia plak...(mata dia pejam je.. mulut dia je yg berfungsi time nie....) ok aku layan kan je.. sekali2 ng aku tertido...

xsedar ape dah.. sedar2 jam dah kul 6.46am.. bangun laju2 smayang subuh. n siap2 g keje...

aku tinggalkan dia dlm keadaan mamai time nak g keje td.. bila tanya2 dia nyer mata pun sipi2 je tgk kat aku.. aku hulur tangan nak salam dia g angkat kepala.. konon2 aksi nak kiss dahi aku la tuh (dah tergelak da aku time nie) time2 aku hulur kepala plak dia hulur tangan... (da sudah laki aku nie...ya puan2 n cik2 itu la laki aku) n kejut dia betul2 baru la proper skit salam n cium dahi baru aku kuar g keje..

sampai2 opis dia tido lagi kot sbb msg aku xberbalas...

dah kat kul 10lbh aku msg2 ng dia.. dia da bangun la tuh. aku cite kan kejadian malam semalam

leks je dia reply...

"ye ke? D xpasan pape pun b"

" memang la xpasan d tido mulut bercakap mata pejam"

"ye ke? D rase d tido lena je. siap mimpi2 lagi"

korang tgk dia siap mimpi lagi.. mimpi dera aku la tu.. tu yang syok suh aku tolong picit dia.. kena tolak ng dia semalam... kuang2

hei buah ati aku tuh.. sian kamu... cepat2 sembuh yer??

syg d...

3 comments:

lilstitchy said...

bestnye kawen =p nak kawen jgk.. kalo la dpt luk Mr 'M' hahahaha

lilstitchy said...

yana tau lian nye new blog kan??

http://lovenanamir.blogspot.com

Zezzatty said...

bagusss...inilah ciri2 isteri yg kita mahukan.hihihihi