Friday, December 12, 2008

HIV TEST!!



di atas nie adalah alatan2 yang digunakan ketika menjalani ujian tersebut...



mmg cerewet berurusan di klinik kerajaan... adui semalam sampai berpeluh2 aku mendaki bukit nak ke klinik kerajaan putrajaya.. tp at the end.. xleh wat kat sane.. nak kena appoitment la pulak... hangin je berurusan ng nurse situ.. nurse ke?? ntah2 hospital aid je tuh.. tp kerek je..


Jom kite pulang!!!


xpe2 usaha itu tangga kejayaan.. hehehe kiteorg call beberapa klinik kesihtan yg lain.. akhirnya tunang aku decide untuk wat kat KLINIK KESIHATAN SETAPAK.



setle sudah.. tempat nak dituju pun dah tau... n mase pun dah tau.. cume skang nie... di mane terletak nye klinik nie?? itu la persoalan yang menggangu benak tunang aku...


alkisahnye.. berlaku la pertengkaran kecil antara kami.. nie semua gara2 klinik tu punyer direction.. abang reception tu ckp masuk kiri.. tp bila tunang aku kol dia kata kanan.. akhirnya sampai la jua tempat yg di tuju.. ng muka masam mencuka aku g wat pendaftran..


"sape mohd bakhtiar nie??"


"bukan saya.. dia"


"mintak ic yer.. isi kad nie dulu kemudian wat registration kat sebelah" (dengan senyuman)


"baik"


dengan rakus nye aku menconteng nama n isi la ape2 yg patut.. semua setle borang aku ng bard.


"sila ke bilik 8 ye... tgu kat sane..." (dengan senyuman)


ok abis setakt tu... di sini aku nak bgtau betapa dorg berhemah nye dlam melakukan keje... ade budi bahasa nye... huhuh .. kredit for u all yg bertugas kat KLINIK KESIHATAN SETAPAK..


dlm setengah jam kemudian bermula la sesi ujian nye.. tp sebelum tu ade sesi kaunseling terlebih dahulu.. nak bukak minda kiteorg nie ng info berkenaan ng penyakit n virus HIV nie..


lepas dah talk2 tu... baru la di lakukan ujian nyer...


org pertama mohd bakhtiar n yg kedua... noor zuliyana.. tgk betapa cepat nye kami ke klinik tersebut?? huhu...



keputusan yg di perolehi adelah = NEGATIVE (-)

yg ade 2 palang tu maknenye = positive/ yang ade 1 palang tu maknenya = negative


ok boleh meneruskan hajat kami untuk berkawen... so ari semalam baru abis bab HIV... yg borang2 lain nie??? bila nak setle oi... susah gak nak kawen nie erk.. tp kami berharap semuanya dapat di setelkan dengan tenang n xmengelabah.



so pasni.. setle urusan borang n bulan 1 nanti setlekan plak untuk hal2 kawen yg lain.. catering, baju, hantaran, pelamin, bla, bla n bla.... adui...


semoga semuanya dipermudahkan... aminnnnnnnnn

2 comments:

a t h e n said...

hehe..

tania sbb negatib HIV test

tpok!!

lilstitchy said...

hahaha giler susahnak kawen... aduhai... byk tul procedure!