Friday, October 3, 2008

SWEET OCTOBER FOR US.....


Semalam aku kepenatan yg amat.... dari pagi g beraya till malam... huih... memenatkan...

serba skit je la rentetan semalam:

" 9.00am: konvoi dari kuantan ke kemaman (5bijik kete 1van)"

" 11.00am: selamat sampai umah CIK RIPIN... eat time kat umah anak dia...."
- makan nasi minyak ng sambal belacan??? mcm ne nie?? xpaham2.. tp belasah je la.. dr pagi xmakan2 lagi.. so bedal je la....
- sesi fotografi kat sane... first time raya punye la ramai sedara mara berkumpul.. cam artis dah rasanye.. ahaks... bergambar sakan.. tp syg nye terlupe nak amik pakai camera aku.. xpe..nnt amik je dr dorg semua.. huhuh

" 1.00pm: g beraya plak kat umah AWEK AMAL... (INA) thanx la INA jamukan kami ng satay"
(time tu aku dijadikan bahan ketawa.. sbb xpandai makan tarik satay dr lidinya...) ng muka selamber aku jawab... (dah lama xmakan.. xingat dah cara nak makan... hahaha)-ayat cover

" 2.00pm: singgah la jap kat umah ayah CIKMA... hehehe lawak gak nie.. sesat2 nak boleh sampai umah nye... kat rumah nie pun lawak gak family kiteorg....
- org datang umah nak beraya tp dorg semua... 1st datang cari kambing n kuda... hahaha budak2 dah xheran dapat makan or x.. semua nak jumpe kuda ng kambing dulu... hehehe

"4.00pm: dah sampai kuantan.. tp family kete aku g brenti kat bakery jap.. petang nie nak celebrate birthday mereka2 yg lahir bulan 10. hehehe (termasuk gak la aku) kuang2...

"5.00pm: sampai umah nenek we all celebrate birthday beramai2... n makan petang sekali.. syok oooo ade makan laksa pahang... slurpp mmg best... syg la kat korang semua yg sporting2.. hehehe...

"6.45pm: abg AZMER plak datang umah aku... ingt dapat relaks...:( xdpt gak... " kena la tolong mak siapkan ape yg patut.... ok dah beres... hehehe aku pun naik atas nak merehatkan diri sambil membersihkan badan yg melekit2 nie.... baru nak telelap... abah plak naik bgtau WAN dtg ngan adik beradik belah abah yg lain... huhuhu....YES BOSS.. jap lagi YANA TURUN.
- ramainye org... adush.. camne nak jalan nie.. aku ngan langkah ayu2 ala gadis kampung berbaju kurung kedah ngatur langkah... alamak.. ramai nye yg pandang... "aku malu... hahaha" bersalam-salaman... hehehe soklan cepu cemas..." BILA LANGSUNG NYE?? MANE TUNANGNYE?? MANE GAMBAR MASA TUNANG ARITU??" kuang2 xjadi kerja gak aku.. hehe jawapan yg petama n kedua di jawab ng senyuman.. tp jawapan ketiga tuh.. ku jawab ng huluran manis... sbuah album...hehe.. (ha tgk la puas2... tarikh akan diberitahu kelak... nanti kan aja..)
- lpas dorg setle semayang maghrib... abah plak bgtau nak g umah toksdara kiterg... adush.. dah la xberapa rapat.. sape plak la abah nak perkenalkan kali nie... hehehe... maki pun berkunjung la ke rumah TOK YAS... hehee pergh bleh tahan gak loyar buruk nye tok aki aku yg sorg nie... tp sian kami sepupu2 yg ade time tuh.. xberapa nak kenal ng family TOK YAS tuh... hehe (tu la lain kali bawak la kami selalu ke rumah org2 nie... kan dah xkenal sedara skang ne...) kiteprg yg sepupu2 nie gelak je... sengeh2 sumbing...
- balik umah... waaaaaaaa lega..... dapat bum2.... seronot dpt jumpe katil.. xingt ape dah... kroh2.. tido... alhamdulillah...





nway ari semalam dalam bergumbira... bergelak2.... tp nenek plak wat muke sedih... cucu2 dia yg sebahagian, anak n menantu ada yg dah nak balik. hehehe... xpe nek nanti bulan 12 kite kumpul ramai2 lagi erk... KENAPA BULAN 12?? JENG2... adalah... nantikan blog seterusnya...
"panas betul cuaca mgu nie.. aku dah start sakit tekak dah nie...."

1 comment:

lilstitchy said...

ehehe dah celebrate bufday ke?=p