Thursday, October 16, 2008

Masyarakat Kite!!!





huih ramai giler org dlm tren arini.....




kali nie aku xnaik ke terminal putra dulu tp terus naik menghala ke PJ dr taman melati


sampai je tren, gilos... penuh kat dalam ng manusia... dah macam tin sardin dah... tp dlm ramai2 tuh.. aku xkire nak masuk gak.. dah lewat nie... kalau tgu yg lain alamatnya... kena potong gaji la aku... hahaha...


dah lepas 4-5 stesen org2 kat dalam tu dah makin berkurangan.... aku pun dapat satu port yg selesa skit dr tadi.... ngah aku melilau pandang2 org dlm tren tuh... aku terpandang sorang perempuan ngandung n seorg pakcik yg boleh la di ketogerikan sebagai warga emas...(eh xsilap, tua sgt plak warga emas tuh...) warga veteran... (ok kot) hehe.... dan terus mata aku terarah pada org2 yg duduk berhadapan pakcik tua nie ng org perempuan ngandung nie.... muda2 belia belaka... dari kiri indian gurl, malay gurl, indian gurl, indian gurl n indian gurl.... (penuh kerusi tu ng golongan belia....) tp aku tetiba jadi geram coz bygkan la dr 1st stesen samapi la aku kire stesen ke enam... xde pun salah sorg dr gurls2 tu bg dorg duduk..... hei angin plak aku.....




pakcik muda skit sound:




" bg la yg ngandung ng org tua nie duduk..."




erks.... (no respond!!!!) GILE!!!! xde perikemanusiaan ape...


pompuan melayu tu wat2 tido... perempuan india n de geng tu plak gelak2 tawa mcm xde mende pun jadi depan mata dia... hai....


sudah nye.... aku tgk pakcik tua tu ng perempuan ngandung tu xdapat gak duduk samapi la dorg turun di stesen masjid jamek....

sian dorg... tp macam nie masyarakat kite??? xsedar ke yg gurls2 td tuh....


esok2 kalau korang yg ngandung n dah tua.. korg pun ngarapkan golongan muda bleh aleert ng mende nie kan???

hei... memacam la dunia nie....


p/s: hormat la pada org yang lebih tua n golongan yg memerlukan... jadi la masyarakat yg prihatin n berbudi bahasa...


budi bahasa budaya kite....

No comments: